Masteruppsatser, SPATO
Har kan du ta del av Masteruppsatser skrivna i SPATO (Masterprogram i specialpedagogik med fokus på tillämpad beteendeanalys och autismspektrumtillstånd).
Karin Dahlbäck 2021 Using Special Interests to Improve Academic On-Task Behavior in High School Students with Autism
Vanja Grohp Peterström 2022 Professionsrelaterad self-efficacy: Att studera professions self-efficacy under en tillämpad beteendeanalysutbildning
Karin Hjortsberg 2023 Skolvardag med autism, sett ur förälderns perspektiv, hinder och möjligheter
Johanna Langhorst 2024 När skolplikt blir skolrisk: Om skolpliktens funktion vid bristande stöd i skolan
Anna Lindbäck 2024 Skolövergripande positivt beteendestöd och desspåverkan på lärmiljön, sett ur pedagogers perspektiv
Nina Linder 2021 Hur kan förskolan förbättra sin kvalité på lärmiljön för barn med autism?: En kvalitativ studie om implementering av en kompetensutvecklande modell
Fredrik Lundink 2021 Occupational Stress, Burnout and Teacher efficacy in teachers, special educators and habilitation professionals with and without formal ABA training
Emma Molin Munktell 2021 Användandet av videofeedback vid implementering av mångsidiga intensiva inlärningsprogram på förskolan
Dag Strömberg 2021 Teaching eye contact to children with autism through parent training via telehealth: Using shaping without prompting in social play.
Taru Pelli 2024 ”IBIS är en bra sak att hålla ihanden”: Lärares upplevelse av Inkluderande Beteendestöd I Skolan somstöd i arbetet med elever med autism
Anna-Lena Unnis 2023 Stödjer Skolövergripande positivt beteendestöd nivå 1 elever som har en autismdiagnos i grundskolan? Personalens upplevelse
Senast uppdaterad: 13 februari 2025
Sidansvarig: Specialpedagogiska institutionen